Tuesday, July 15, 2008

Jangan kita tertipu....

Sering kali dalam hidup, kita menghitung dan mengira....umur yang muda disangka masih jauh lagi..yang tua difikirkan masih bertenaga...kita mengira-gira bahawa hayat kita masih panjang sedangkan setiap detik yang berlalu menghampirkan kita kepada pertemuan denganNya. Kita masih mampu gelak ketawa, kita masih leka berbicara tanpa rasa alpa, kita sering menyibukkan diri dengan perkara yang kita sendiri tak tahu penghujungnya. Yang pasti saat itu pasti datang. Tak akan lewat walau sesaat. Bersediakah kita dengan saat yang gawat itu? Selamatkah kita dalam menghadapi saat yang sukar itu ? Yang aku pasti, diri ini masih belum bersedia kerana banyaknya dosa yang dibawa, andainya aku harus menemuiNya disaat ini....aku rasa neraka aje yang layak bagiku. Wahai yang Maha Esa, hanya padaMu aku memohon doa agar diriku senantiasa dibawah payungMu, biarpun aku tahu dosa terus membaluti diri ini......lembutkan hati ini agar patuh dan taat kepada suruhanMu dan hanya bergantung kepada rahmat dan keampunananMu.....

No comments: